Паспяховыя ў прафесіі

0001   МАРЫЯ РЫНДА, НАСТАЎНЩА ПАЧАТКОВЫХ КЛАСАЎ СШ №3 г.п.ЗЭЛЬВА Прыводзячы дзяцей у першы клас, бацькі хвалююцца, як будзе сябе адчуваць дзіця ў школе, ці камфортна яму будзе, як складуцца ўзаемаадносіны з аднагодкамі і настаўнікам… Вельмі важна, каб на пачат ку школьнага жыцця на шляху дзіцяці су стрэўся добры педагог — цярплівы, уважлівы, чулы. Выхаванцам настаўніцы пачатювых класаў сярэдняй школы № 3 Марыі Рынды пашчасціла. Разам з творчым, ініцыятыўным педагогам, які здольны захапіць і павесці за сабой, першыя школьныя гады для дзяцей становяцца яркімі, незабыўнымі, насычанымі яскравымі падзеямі, а ўрокі- нясумнымі, цікавымі, пазнавальнымі. Сакрэт свайго поспеху Марыя Рында бачыць менавіта ў любові. ”Я проста люблю сваю работу. Люблю бачыць радасныя дапытлівыя вочы дзяцей, калі яны ўглядаюцца ў твае вочы, імкнучыся прачыгаць у іх больш, чым ты вымавіш уголас. Гледзячы ў вочы, яны шукаюць любові, разумения… Я про­ста люблю дзяцей…”,- гаворыць Марыя Кліменцьеўна. I сапраўды, толькі шчырая любоў да дзяцей, павага да іх могуць стварьщь атмасферу ўзаемаразумення. Марыя Кліменцьсўна строгая, вельмі патрабавальная, але і справядлівая настаўніца. Чалавек паслядоўны і лагічны ва ўсім, у якога ў навучанні і выхаванні не бывае дробязей, яна вучыць гэтаму і сваіх выхаванцаў. На южным ўроку настаўніцы пануе цёплая атмасфера супрацоўніцтва, псіхалагічнага камфорту. Марыя Рында стварае ў класе такія ўмовы, каб вучні самастойна шукалі шляхі да ведаў творча падыходзілі да рашэння задач. Пры распрацоўцы ўрокаў звяртае ўвагу на лагічнасць і паслядоўнасць вьпсладання матэрыялу, захоўваючы прынцып нарошчвання цяжкасцей ад простата да складанага. Выкарыстоўвае дыферэнцыраваны падыход да дзяцей у залежнасці адузроўню развіцця і індывідуальных асаблівасцей, уключае выкананне творчых заданняў на розных этапах урока. Імкнецца, каб вучні мелі трывалыя веды не толькі па прадмеце, але і маглі іх прымяніць на практыцы.Настаўніца лічыць, нгго менавіта на пачатковым этапе навучання добрыя веды стануць падмуркам для далейшага навучання. Каб сфарміраваць у вучняў патрэбнасць вучыцца і самаразвівацца, педагог адбірае найболып эфектыўныя метады і прыёмы навучання, сродкі, якія садзейнічаюць актывізацыі мысліцельнай дзейнасці школьнікаў: пазнавальныя гульні, дыскусіі, метады даследчага характару, правядзенне ўрокаў з прымяненнем ІКТ. Абагульніда вопыт работы па тэме “Калектыўныя спосабы навучання малодшых шюльнікаў”. Марыя Югіменцьеўна заўсёды з радасцю займаецца з дзецьмі на стымулюючых і падгрымліваючых занятках, выкарыстоўвае дадагковы матэрыял, вучэбныя дапаможнікі. Сістэма работы Марыі Рынды пры­гаешь станоўчыя вынікі. Яе вучні паспяхова выступаюць на алімпіядах, інтэлектуальных конкурсах. Яны акгыўныя, з лёгкасцю ідуць на кантакт, не баяцца выказацца. I нават пасля заканчэння пачатювых класаў не забываюць сваю настаўніцу, з радасцю бягуць да яе падзяліцца сваімі поспехамі і праблемамі. Напэўна, гэта самая высокая ўзнагарода за працу настаўніка пачатквых класаў. I вось новы набор першакласнікаў… 3 імі настаўніда пазнаёмілася яшчэ ў лютым, калі пачала працаваць “Школа будучага першакласніка” па надрыхтоўцы вучняў да школы. Заняткі ўключалі ў сябе набор развіццёвых гульняў, цікавых пракгыкаванняў, у водзіліся гульнявыя сітуадыі, сюрпрызныя моманты, выкарыстоўваліся розныя віды дзейнасці, у працэсе якіх дашкольнікі ву- чыліся на высокапрадукцыйным эмацыянальным узроўні. Яніна МАКЕИ, намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце СШ №3 г.п. Зэльва. цкпцкп   ЯНИНА ЯКОЛЦЕВИЧ, УЧИТЕЛЬ ТРУДОВОГО ОБУЧЕНИЯ ЯЛУЦЕВИЧСКОГО ДЕТСКОГО САДА- БАЗОВОЙ ШКОЛЫ Быть настоящими людьми — воспитанными, спра­ведливыми, ответственны­ми за свои поступки — учит молодое поколение вот уже в течение четверти века Янина Яколцевич. Каждый урок трудово­го обучения Янины Ива­новны — креативный, не­стандартный. Занятия обя­зательно начинаются с ин­структажа по технике безо­пасности. Немаловажное значение уделяется и инди­видуальной работе со школьниками. Разнообра­зить форму подачи учебно­го материала помогает применение современных компьютерных техноло­гий, мультимедийных пре­зентаций, электронных средств обучения. Под руководством пе­дагога со стажем мальчики учатся не только гвозди вбивать, доски пилить, но и ремонтировать мебель. Эти навыки им обязатель­но пригодятся в дальней­шем. Если что-то не полу­чается, Янина Яколцевич поэтапно объясняет алго­ритм действий. Творческая атмосфера всегда царит в мастерской технических видов труда. На стенах множество поделок из дерева и металла. Каж­дый шедевр (иначе назвать работы Янины Яколцевич и ее учеников просто невоз­можно) — на своем месте, имеет свою историю и не­повторимое настроение. Ученики Янины Ива­новны являются постоян­ными участниками район­ных предметных олимпиад по техническому труду и стабильно занимают при­зовые места. Подтверждение высоко­го профессионального мас­терства педагога — грамоты отдела образования, спорта и туризма райисполкома. В свободное от работы время женщина мастерит своими руками оригиналь­ные вещи. К слову, у нее всегда есть подарок по лю­бому поводу. Данута ЗАЯЦ, заместитель директора Ялуцевичского д/с-БШ. DSC_0012   АНТАНІНА СКУБА, НАСТАЎНІЦА БЕЛАРУСКАЙ МОВЫ I ЛІТАРАТУРЫ КНЯЗЕЎСКАЙ ГІМНАЗІІ Прыгожая — так сцвярджаюць пра яе мужчыны, абаяльная — удакладня юць жанчыны, кампетэнтная — харак тарызуе адміністрацыя, маладая  да даюць дзяўчынкі з 10 ”А” класа Кня- зеўскай гімназіі пра Антаніну Аляксандраўну Скубу. Так ужо сталася, што маё асабістае знаёмства з настаўніцай беларускай мовы і літаратуры гімназіі адлічвае невялікі прамежак часу, усяго чатыры гады, але паверце, што з кожным днём я ўпэўніваюся ў тым, што перада мной апантаны любоўю да школьнага жыц­ця чалавек. 3 якога пункту гледжання не стала б расказваць пра Антаніну Аляксандраўну (былая выпускніца Князеўскай сярэдняй школы), яна заўсёды на вышыні. Больш за дваццаць гадоў сваёй пра фесійнай дзейнасці настаўніца пры свяціла педагогіцы. Нягледзячы на тое, што змянялася па аб’екыўных прычы нах месца працы, Антаніна Аляксандраўна заўсёды імкнулася зацікавіць вучняў з Крамяніцкай школы ці з Князеўскай гімназіі предметам, які выкдадала. I наколькі ёй гэта ўдавалася, мо­гуць расказачь дасягненні дзяцей. Што год станавілася прызёрам ці перамож цай раённых прадметнай алімпіяды ці навукова-практычнай канферэнцыі па беларускай мове і літаратуры выпуск- ніца 2015 года Ганна Валюк. Штогод добрыя паказчыкі на раённым узроўні дэманструе Віка Жук. Прызы розных узроўняў атрымліваюць яе вучні ў рэс- публіканскім конкурсе “Буслік”. Антаніна Аляксандраўна ўвесь час у пошуку. Яна не баіцца атрымліваць новыя веды, а пасля прымяняць іх у сваёй практыцы. Вельмі цікавіцца вопытам калег — настаўнікаў-беларуса- ведаў. Таму невыпадюва, што без доўгіх ваганняў яна прымярае на сябе “вопратку” педагога-інаватара, калі ў 2010 годзе разам з іншымі настаўнікамі гімназіі ўключаецца ў інавацыйную дзейнасць. Сёння Антаніна Аляксандраўна ўпэўнена сцвярджае, што вопыт, набыты ў ходзе інаваыгі, стаў карысным не толькі ёй, але і дзецям. Паглыбіўшыся з галавой у збіральніцтва, вывучэнне мясцовага матэрыялу, яна змагла не толькі адысці ад стан- дартнага прадметнага выкладання з апорай на распрацаваны навукоўцамі дыдактычны матэрыял, але і сама дапоўніць канспекты ўрокаў такімі прыкладамі моўных з’яў і паняццяў, што скіравала і дзяцей да самастойнага “адкрыцця” нязведанага моўнага пла­сту мясцовай гаворкі. Не было сумненняў у метадыста раённага мета- дычнага кабінета В.А.Ганжынай у тым, што менавіта на базе Князеўскай гімназіі павінен прайсці абласны семінар спецыялістаў упраўленняў (аддзелаў) адукацыі райвыканкамаў, метадыстаў раённых вучэбна-метадычных кабінетаў, якія курыруюць выкладанне беларускай мовы і літаратуры. Разам са сваёй калегай А.М.Шмыгінай Антаніна Аляксандраўна распрацавала і правяла такое выхаваўчае мерапрыемства, якое ад удзельнікаў семінара атрымала самую высокую ацэнку. А каб з яе вопытам работы маглі пазнаёміцца іншыя настаўнікі прадметнікі, яна падрыхтавала і размясціла на сайце гімназй ў віртуальным кабінеце беларускай мовы і літара- туры мноства матэрыялу па прадмеце. Не пакідае па-за ўвагай настаўніца і выхаваў чы аспект. З’яўляючыся класным кіраўніком, Антаніна Аляксандраўна з самага пачатку фарміруе класны калекгыў на самых лепшых узорах сямейнага выхавання. Прывучае дзяцей да таго, каб яны сталі адной сям’ёй, у яюй усё роўна дзеціцца паміж усімі. Такі падыход у хуткім часе апраўдвае сябе, так як няма ў класе такіх дзя­цей, якія не імкнуліся б прадэманстраваць самае лепшае з таго, чым ганарацца ў іх асабістай сям’і бацькі і родныя. Не адзін раз на год збіраюцца дзеці са сваёй настаўніцай за святочным сталом з печывам і гарбатай, каб не толькі павіншаваць імянінніка, але і проста паразмаўляць пра жыццё. I ў якое б русла не пацякла гаворка, Ан- таніна Аляксандраўна заўсёды падкрэслівае аўтарьігэт бацьюў у вачах дзяцей. Бо то лькі дзякуючы іх падгрым- цы шюлыгікі адкрываюць для сябе дарогу ў іншы свет, які чакае іх па-за ме­жам! аграгарадка. I ад таго, наколькі падрыхтаванымі да рэаліяў рэчаіснасці будуць гімназісты, залежыць іх пра­вильны жыццёвы выбар. Дарэчы, не буду крывіць душою, калі адзначу, што першыя крокі ў будучае дзеці праходзяць пад кіраўніцтвам Антаніны Аляксандраўны. Спачатку так званыя экскурсіі ў будучае пачынаюцца са знаёмства з прафесіямі бацькоў у малодшым узросце, пасля, прыслухаўшыся да жаданняў і мараў дзяцей, настаўніца прапануе гімназістам пазнаёміцца дэталёва з той ці іншай прафесіяй. Для чаго ладзіць масты супрацоўніцтва з рознымі на- вучальнымі ўстановамі краіны. Анта- ніна Аляксандраўна была адной з пер- шых у раёне, хто прымерыў на сябе абавязкі выкладчыка факультатыўна- га занятку “Прафесія — педагог”. Бо лічыць, што настаўнікамі павінны станавіцца не па бале атэстата, а па прызванні і жаданні. А калі хто і не выбярэ для сябе прафесію педагога, то з пашанай будзе ставіцца да таго, хго кожны дзень уваходзіць у класны пакой, каб адкрываць дзецям самае цікавае, самае таемнае, самае… I яна мае рацыю. Уласны вопыт (сям’я Скубаў у жніўні адзначыла дваццацшящгодцзе сумеснага жыцця) паказвае, што трэды цыі, закладзеныя ў сям’і, пераймаюць і дзеці. Старэй- шы сын Антаніны Аляксандраўны Павел будзе словам лячыць чалавечыя душы, сярэдні Максім, як і маці, у войдзе ў класны пакой, каб расказваць аб гісторыі Беларусі, а школьнік Гер­ман ведае, што найлепшага сябра і дарадцы, чым яго матуля, няма і не бу­дзе. ВольгаНАРУШ, намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце Князеўскай гімназіі
Вам может быть интересно

Leave A Reply

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.